سپید صنعت نگین آسیا

031-33204644
09013771927 09308971927 09923590998
info@sepidsanat.com

ویژگی هایی که یک کابل با کیفیت باید داشته باشد

تا کنون ، بیشترین سؤالی که از ما می شود این بود که “آیا این کابل با کیفیت است؟” ، به همراه سؤال بعدی که “چگونه می دانم این یک کابل با کیفیت خوب است؟” در این مقاله سعی خواهیم کرد برخی دستورالعملهای کلی برای بررسی کیفیت کابل ارائه شود. ما همچنین اسطوره های با کیفیت محبوب را از بین خواهیم برد.

آیا به خوبی ساخته شده است ، به طوری که در طی استفاده عادی (یا حتی بالاتر از حد طبیعی) خراب نشود.

آیا کاری را که برای انجام آن طراحی شده است انجام می دهد؟

بنابراین ، اندازه گیری کیفیت کابل در حدی است که یک کابل آن دو مورد را انجام می دهد یا آن را برآورده نمی کند.

متأسفانه ، تعیین اینکه آیا کابل “با کیفیت” است با استفاده از دو آزمایش فوق می تواند به دلایل مختلف مشکل باشد. اگرچه اغلب به راحتی می توان گفت که آیا کابل ضعیف ساخته شده است ، اما لزوماً شناختن اینکه کابل به خوبی ساخته شده است آسان نیست. حتی بدتر ، کابلی که به نظر می رسد به خوبی ساخته شده است ، ممکن است هنوز برای کارهایی که قرار است انجام دهد ، به درستی طراحی یا مهندسی نشده باشد. با این حال ، افراط دیگر نیز وجود دارد. کابل هایی هستند که بیش از حد مهندسی شده اند ، با ویژگی هایی که هیچ کاری برای عملکرد کابل انجام نمی دهند.

برای بدتر شدن امور ، دستورالعمل های کلی بسیار کمی وجود دارد که در مورد کلیه کابل ها اعمال می شود ، زیرا کابل های مختلف دارای ساخت و سازهای مختلف ، مواد مختلف و فرآیندهای مختلف تولید هستند و صفات مطلوب در یک نوع کابل ممکن است برای نوع دیگر کاملاً نامناسب باشد. با بیان اینکه از نظر کابل “به خوبی” ساخته شده ، تقریباً در هر کابل موارد کلی وجود دارد.

اول و مهمتر از همه ، جایی که به دنبال نشانه های مشکل با کابل به طور کلی در طول سیم نیستید بلکه بیشتر کار در اتصالات است زیرا 95٪ یا بیشتر خرابی کابل در کانکتور رخ می دهد. بسته به کابل مخصوص ، اکثر کابلهای تولید شده (برخلاف دست ساز) آن چیزی را دارند که به عنوان “تسکین فشار” شناخته می شود ، که یک بخش قالب ریزی شده و کمی انعطاف پذیر از سیم است که در آن به کابل وصل می شود.

هدف آن دو چیز است: اول ، به لنگر اتصال به سیم کمک می کند ، و دوم ، کمک می کند تا سیم هنگام خاموش شدن اتصال از شدت خم شدن شدید (به عنوان مثال ، در زاویه 90 درجه ای شدید) جلوگیری کند (از این رو نام آن “تسکین فشار”). شما می خواهید به دنبال یک تسکین کرایه ای باشید که کاملاً ایمن باشد (“قالب بندی شده”) به کانکتور ، بدون درز ، ترک و جدائی از کانکتور قابل مشاهده است.

برخی از کابل ها ، به دلیل ماهیت خاص ، کار را در کانکتور آسان می کنند. برخی کابلهای تلفنی و شبکه ای در این گروه قرار دارند ، همچنین برخی از کابل های صوتی / تصویری (مانند کابل های خاص RCA). در صورت امکان ، طرز کار برش های تمیز ، اتصالات لحیم کاری تمیز (به ندرت قابل مشاهده) ، اتصالات شفاف مستقیم و غیره را بررسی کنید.

پس چگونه می توانید از کابل خود محافظت کنید؟ یک راه این است که از تهیه کننده درخواست کنید تا تکنیکال کابل را تهیه کند. این نقشه ای است که به کمیت و نوع مواد مورد استفاده در ساخت آن کابل می پردازد. اگرچه بعضی اوقات از نظر ماهیت بسیار فنی و درک آن برای افراد غیرمتخصص دشوار است ، اما واقعیت این است که یک تهیه کننده مایل است نقشه های خود را برای نظارت عمومی ارائه دهد ، به طور کلی در مورد تعهد تهیه کننده به کیفیت صحبت می کند. از جمله موارد جالب شما می توانید از نقشه کابل یاد بگیرید:

  •     متریال مورد استفاده در رساناهای سیم (مس ، فولاد پوشیده از مس ، نقره و غیره)
  •     نوع محافظ موجود در کابل (و در نتیجه اثربخشی آن)
  •     پوشش (و عایق دیگر) مورد استفاده (که می تواند بر عملکرد الکتریکی تأثیر بگذارد)
  •     عملکرد الکتریکی کابل دارای امتیاز (این اطلاعات در ارتباط با نوع کابل به دیگری متفاوت است)

همیشه خوب است که نسبت به فروشندگانی که از ویژگی های با کیفیت حمایت می کنند ولی توضیح ندهند که فواید آن “ویژگی” چیست ، کمی تردید داشته باشند و دقیقاً  همچنین خوب است که نسبت به تهیه کنندگان که کابل های خود را بصورت گسترده توصیف می کنند اما قادر به ارائه مشخصات دقیق در مورد محصولات خود نیستند ، تردید کنید .

افسانه های کیفیت مشترک

در زیر برخی از محبوب ترین اسطوره ها در مورد کیفیت کابل ارائه شده است.

    افسانه شماره 1: ضخیم تر بهتر است

همه ما این مورد را شنیده ایم ، “این یک کابل خوب و ضخیم است. باید از کیفیت خوبی برخوردار باشد.” متأسفانه ضخامت ظاهری یک کابل ارتباط چندانی با کیفیت کابل ندارد. تا حدودی ، درست است که سیم های مسی ضخیم تر عموماً می توانند سیگنال معینی (یا بار الکتریکی) را کمی بیشتر از سیمهای نازک تر حمل کنند ، این تنها در مورد یک نقطه صادق است. و “کابل ضخیم” لزوماً به معنای ضخیم شدن سیم های داخل آن نیست. ما هر تعداد “کابل ضخیم” را با سیم های نازک در داخل و کت های بیرونی ضخیم دیده ایم که بدون فایده ولی به ظاهر فریبنده هستند . حتی هنگامی که یک کابل خاص با سیم های ضخیم تر ساخته می شود ، همیشه این ضمانت نیست که کیفیت سیگنال بهتر شود.

   افسانه شماره 2: مواد بهتر به معنای کیفیت بهتر است

بیشتر مردم از دیدن این یکی در لیستی از اسطوره ها شگفت زده می شوند. از این گذشته ، عقل سلیم به وضوح نشان می دهد که اگر از مواد بهتری استفاده می کنید ، کابل با کیفیت بهتری دریافت می کنید ، درست است؟

این تا حدودی درست است. مطمئناً صحیح است که مواد با کیفیت پایین می توانند کابل بی کیفیت را تولید کنند. با این وجود ، نکته ای وجود دارد که به محض اینکه کابل آن کاری را که قرار است انجام دهد انجام می دهد ، کار اضافی ، مواد بهتر یا “ویژگیهای” بیشتر واقعاً هیچ کاری برای بهبود بیشتر عملکرد کابل انجام نمی دهد. برخی از تولید کنندگان دوست دارند از ویژگی های مختلف کابل های خود استفاده کنند ، ویژگی هایی که اگرچه قطعا قابل توجه هستند ، در واقع هیچ کاری برای بهبود عملکرد کابل انجام نمی دهند. نمونه ای که اغلب از آن استناد می کنیم ، سیمهای با روکش نقره ای روی کابل HDMI شش پا است. بله ، مطمئناً صحیح است که نقره یک رسانای بسیار خوب الکتریسیته است ، اما در کابل کوتاه مانند آن ، هیچ فایده ای برای کابل های سنتی مبتنی بر مس ندارد.

افسانه شماره 3: یک کابل با کیفیت بالا می تواند عملکرد را “بهبود بخشد”

این اسطوره است که توسط مصرف کنندگان و تولید کنندگان به طور یکسان گفته شده است. آنها ادعا می کنند که یک کابل با کیفیت بالا سیگنال هر دستگاهی را که به آن متصل است “بهبود می بخشد”. این بی معنی است. همانطور که یک زنجیره تنها به اندازه ضعیف ترین حلقه خود است ، یک کابل فقط می تواند هر آنچه را که از دستگاه دریافت می کند انتقال دهد. این نمی تواند هر گونه اطلاعاتی را که به آن وارد می شود “بهبود” یا “پاکسازی” کند.

این اسطوره احتمالاً تقویت می شود زیرا مشتریان یک کابل با کیفیت بالا خریداری می کنند ، آن را وصل می کنند و شاهد پیشرفت هستند. این بدان معنی است که کابل قبلی کار خود را انجام نمی داد ، و در حال تخریب سیگنال بود. آنچه مشتری اکنون می بیند ، چیزی است که او باید در تمام طول آن مشاهده می کرد.

علی رغم این ، تولیدکننده هایی وجود دارند که ادعا می کنند کابل آنها می تواند عملکرد یک سیستم را بهبود بخشد. برخی حتی تا آنجا پیش می روند که ادعا می کنند محصول آنها سیگنال بد را “پاک” می کند. از این محصولات  و نظرها جدا شوید. اصول خوب مهندسی کابل بیانگر این است که کابل باید یک کار و تنها یک کار را انجام دهد: سیگنال دریافتی ، دست نخورده و بدون اصلاح را به انتهای دیگر تحویل دهید.

شما می توانید جهت اطلاع از قیمت سینی کابل اینجا کلیک کنید.

برچسب ها :   

مطالب مرتبط

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


    • Somebody essentially help to make significantly articles Id state This is the first time I frequented your web page and up to now I surprised with the research you made to make this actual post incredible Fantastic job

با ما در ارتباط باشید