سپید صنعت نگین آسیا

031-33204644
09013771927 09308971927 09923590998
info@sepidsanat.com

نحوه شناسایی اندازه کابل های برقی

نحوه شناسایی اندازه کابل های برقی

اندازه های مختلف کابل برق می توانند مقدار متفاوتی از جریان را داشته باشند. کابل در واحد اندازه گیری آمریکایی (AWG) اندازه گیری می شود. تعداد AWG بزرگتر کابل کوچکتر را نشان می دهد. تلاش برای جریان بیش از حد از طریق کابل بسیار کوچک می تواند باعث آسیب دائمی در سیم کشی شود. همچنین می تواند به آتش گرفتن سیم منجرشود . خوشبختانه روشهای مختلفی برای تشخیص اندازه  گیری کابل برقی وجود دارد. این روشها فقط به حداقل تجهیزات احتیاج دارند و تقریباً برای کلیه کابلها موثر هستند.

سپید صنعت تولید کننده سینی کابل اصفهان

مرحله 1

به عایق موجود در کابل نگاه کنید. متن نوشته شده روی عایق را جستجو کنید. آخرین اعداد در هر رشته متن بیانگر AWG سیم است. اگر نمی توانید هیچ متنی را روی سیم پیدا کنید ، به مرحله بعدی بروید.

گام 2

سیم را با سیم چین خود برش دهید. برش باید عمود بر عملکرد سیم باشد.

مرحله 3

قطر سطح مقطع را در واحد اینچ اندازه گیری کنید. قطر، فاصله از یک طرف مقطع تا طرف مقابل در یک خط مستقیم است. عایق سیم را در اندازه گیری قرار ندهید.

مرحله 4

قطر سیم را بر 0.46 تقسیم کنید. با فشردن دکمه “log” روی ماشین حساب ، لگاریتم عدد حاصل شده را بگیرید و نتیجه آن تقسیم بر روی صفحه باشد. لگاریتم را با -050305 تقسیم کنید. سه رقم را از مقدار نهایی جدا کنید. این به AWG سیم شما می دهد.

نحوه اندازه گیری قطر کابل برق

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع کابل های مورد استفاده در سینی کابل اینجا کلیک کنید .

 

یک کابل برق معمولی حاوی یک سیم ضخیم است که توسط یک کاور بیرونی پیچیده شده است. قطر سیم ، یا اندازه سیم ، مقدار باری را كه با اطمینان می تواند حمل كند ، تعیین می كند. بازرسان كد قطر سيم ها را اندازه گيري مي كنند تا مطمئن شوند كه براي استفاده در ساختمان ها بي خطر هستند. سیم الکتریکی خانگی از پشت دیوارها از طریق جاده های خاکی ، مانند مجرا یا ROMEX® عبور می کند. سیم الکتریکی یا قطر کابل را اندازه گیری کنید تا اطمینان حاصل شود که می توانید با اطمینان از مقدار جریانی که می تواند از سیم عبور کند برای هدف مورد نظر خود استفاده کنید .

مرحله 1

قطر کابل برق را با دستگاه سنجش سیم اندازه گیری کنید. برای انجام این کار ، دو نیمه از اندازه قطر را در اتصالات مختلف دایره ای ببندید تا زمانی که دو قسمت متصل است بدون جدا کردن پوشش عایق آن شکل قطر را با آن دایره بخوانید.

گام 2

قطر را با کولیس اندازه بگیرید. یک سیم الکتریکی را بین گیره کولیس درجه بندی شده هماهنگ کنید.. بدون فشار آوردن به عایق سیم ، گیره متحرک را در اطراف کابل بکشید و اندازه گیری را در جایی که خط از نشانگر حرکت با یک قطر در مقیاس ثابت قرار دارد بخوانید.

مرحله 3

دور سیم ها را اندازه بگیرید. با این کار می توانید قطر را محاسبه کنید. در اطراف قسمت بیرونی پوشش عایق را با نوار متر یا با پیچاندن نوار کاغذ در اطراف پوشش عایق و علامت گذاری نقطه ای که کاغذ در آن قرار دارد اندازه بگیرید. کاغذ را جدا کرده و طول آن را از انتهای آن تا نقطه علامت گذاری شده اندازه بگیرید تا محیط آن مشخص شود.

مرحله 4

دور سیمها را بر 3.14 یا همان Pi تقسیم کنید. فرمول اندازه گیری قطر از محیط به شرح زیر است: محیط تقسیم شده توسط قطر Pi برابر است . به عنوان معادل تقریبی Pi برای تبدیل استفاده کنید. شکل اندازه گیری تقریبی خواهد بود و ممکن است به قطر دقیق کابل تبدیل نشود.

برچسب ها :   

مطالب مرتبط

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ما در ارتباط باشید