سپید صنعت نگین آسیا

031-33204644
09013771927 09308971927 09923590998
info@sepidsanat.com

سیم ارت چیست ؟

در مقالات قبلی این سایت ، انواع کابل را به شما معرفی کردیم و به این نکته اشاره کردیم که برای مرتب سازی و محافظت از انواع سیم و کابل برق میتوان از سینی کابل و نردبان کابل استفاده کرد.علاوه بر این در مورد روش های مختلف تولید برق صحبت کردیم.در این مقاله نیز میخواهیم در مورد سیم ارت یا سیم اتصال به زمین و دلیل استفاده از آن صحبت کنیم ، امید است ، بتوانیم اطلاعات جامعی در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

حتما همه شما تا به حال اصطلاح “سیم زمین” را شنیده اید.اما آیا می دانید سیم زمین دقیقا چه کاری انجام می دهد؟

سیم زمین ، کابلی است که یک سیستم الکتریکی یا لوازم خانگی را به زمین متصل می کند.همانطور که از نام آن پیداست ، سیم ارت ، یک سیم الکتریکی است که در زیر زمین شما گسترش می یابد.هدف از سیم زمین این است که شارژهای الکتریکی اضافی را به مکانی امن برای رفتن اختصاص دهد.جرم جامد زمین در زیر پای ما دارای بار الکتریکی منفی است ، به این معنی که بار الکتریکی مثبت به طور طبیعی به آن جذب می شود.سیم زمینی به آن دسته از بارهای مثبت کمک می کند که به روشی ایمن ، مستقیم و کنترل شده به زمین بیایند ، جایی که می توانند بدون خطر برق گرفتگی یا آتش سوزی تخلیه شوند.

وجود ، سیم زمین در وسایل بزرگ برقی خانگی که از برق زیادی استفاده میکنند ، برای افزایش امنیت افراد ، ضروری است.از سیم اتصال به زمین در وسایلی مثل یخچال ، فریزر ، ماشین لباسشویی ، خشک کن و ماشین ظرفشویی استفاده میشود.

سیم زمین در جریان عملیات عادی دارای برق نیست.هدف سیم زمین این است که جریان الکتریکی را در صورت اتصال کوتاه یا شرایط خطرناک دیگر ، حمل کند و به زمین منتقل کند.

زمانی که دستگاههای متصل به پریز برق را لمس می کنیم ، شوک الکتریکی خفیفی از دستگاه ها احساس می کنیم.شوک الکتریکی که می تواند برای برخی افراد مضر باشد.اگر شوک الکتریکی بیش از 60 ولت باشد ، میتواند برای بدن انسان مضر باشد.اگر یک وسیله الکتریکی را لمس کردید و متوجه شوک الکتریکی شدید ، به این معناست که برق در حال نشت است و این نشت برای سلامتی شما و برای وسیله برقی خطرناک است و در برخی از موارد به دستگاه های برقی آسیب جدید وارد میکند.این نشت برق ناشی از زمین نادرست سیستم سیم کشی برق است.

زمین گیری الکتریکی به عمل متصل کردن یک وسیله الکتریکی به زمین از طریق سیم به منظور هدایت هرگونه الکتریسیته اضافی از شما در هنگام استفاده از دستگاه به داخل زمین ، اشاره دارد. این امر به شما در جلوگیری از ایجاد شوک در هنگام تماس با دستگاه کمک می کند.

از اینکه با ما تا پایان این مقاله همراه بودید ، صمیمانه سپاسگزاریم.در صورت تمایل میتوانید سایر مقالات سپید صنعت را نیز مطالعه کنید.

برچسب ها :   

مطالب مرتبط

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ما در ارتباط باشید